søndag 2. mars 2014

Stueplanter - familiemedlemmer?

Inspirert av Garden Living har jeg begynt å høre på hagepodcasts. Her er link til innlegget Garden Living hadde om dette, med tips om gode hagepodcasts: Hagepodcast - lær noe nytt!
Jeg har også funnet en podcast fra Irland: Gardeners' Corner. Det er akkurat som de Garden Living nevner, et veldig hyggelig radioprogram med masse gode tips.
I et av programmene snakket de om stueplanter i Gardneners' Corner. Noen stueplanter har en i så mange år at de blir nesten som familiemedlemmer, sa de. Da tenkte jeg på disse to kaktusene mine. De har jeg hatt siden jeg var 7 år. Jeg fikk dem fra klassen min fordi jeg hadde vært på sykehus.
Det er to gamle piggete kaktuser som aldri har blomstra, men de lever og vokser litt hvert år.
Og det er sant, en blir gla i gamle stueplanter! Jeg har sikkert mange "penere" planter, men jeg ville likevel bli mest lei meg om jeg mista disse to.

4 kommentarer:

  1. Det er rart med de plantene som har vært med oss lenge. De har gjerne også minner eller historier knyttet til seg.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Så fint med slike planter som har vært med oss en stund...
    Takk for tips om hageprogram...alltid kjekt å kikke på noe nytt:)
    Så håper vi på masse sol når den endelig kommer:))

    SvarSlett
  3. Måtte smile litt av tittelen, men det er jo så sant! Og når planter har en historie knytter jeg meg også sterkere til dem, selv om de ikke er mer en et par år gamle. På jobb har jeg ofte fleipet med at jeg burde tatt en velferdsdag siden potteplantene mine så litt hanglete ut :) Fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hagepodkast, hvorfor ikke?! Liker å ha noe å høre på mens jeg gjør husarbeid og det var da et godt tips :)

    Skjønner godt at du er glad i kaktusene dine! Hadde et sånt dragetre som jeg kjøpte da jeg flytta på hybel. Den tok kvelden i fjor og det var ikke no' stas :P

    SvarSlett