onsdag 1. oktober 2014

Løvetann


Her er noen bilder fra i mai på slutten av årets løvetannblomstring. Den var tidlig i år. Jeg er kanskje litt aleine blant hagefolket som nyter av gule løvetannmarker.
Sjekk hvor fin den er:

Plukke inn blomster (som lukker seg), lage kranser ...


Det var moro å plukke av denne tuppen


Deilig pusete pute


Blåse frø...

Lage fløyte av stilkene.
Blader kan brukes til salat, men jeg har ikke prøvd. De smaker ikke så veldig godt. Men kaninene elsker dem. Kanskje det er en viktig grunn til at jeg liker løvetannen? 

4 kommentarer:

  1. Ja, jeg tror nok du er en av de få som liker løvetann ;)

    Jeg må innrømme at jeg ikke liker de...

    Jeg har åkrer rundt her hvor det står masse løvetann som frør seg. Jeg har så mye løvetann i bedene og hater å luke :)

    SvarSlett
  2. Jeg må nok innrømme at løvetann ikke er blant favorittene. Bra at du tenker motsatt :)

    SvarSlett
  3. Hei! Løvetann luker og luker jeg bort. Men i månedsskiftet mai -juni når den står i blomst overalt, er den fantastisk. Det er forsommer. Anne

    SvarSlett
  4. Nam nam, håper du høstet noen frø sånn at du får sådd igjen :) Flotte bilder!
    God helg til deg!

    SvarSlett