lørdag 26. mars 2016

"Belgisk hegn" ble det ikke av pilhekken...

"Fletta" pil-hekk...
Belgisk hegn skulle dette bli. Jeg kjøpte pilkvister på Hagemessa i forfjor vår - rødpil. De vokste som bare det i fjor - står om dem her: http://gentiananivalis.blogspot.no/2015/02/gasunger-lkspirer-og-prikling.html  med link til hva en belgisk hegn er.
Etter vinteren så hekken slik ut:
Nesten alle pilekvistene lå flat etter jorda. Mulig de har blitt overkjørt... Det var ikke så lett å få fletta dem pent, for de var stive og tjukke, kvistene. Kanskje jeg kan få det finere etter hvert ...

Inne vokser småplantene og noen spirer og noen skal snart sås. Ute går det heldigvis sakte sånn at våren kan nytes lenge. Her kommer snart julerosa:
Krokus, iris, primula og blåveis har jeg flere av, men i dag var de ikke så fotogene. Her er krokus fra en dag med sol denne uka:
Crocus tommasinianus 'Barr's purple'

God påske!

3 kommentarer:

  1. Ergerlig med hekken din da! Håper at den kommer seg.
    Det er tidligere hos deg enn her, for mine hvite juleroser er fortsatt under snøen.

    Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  2. Så trist med den hekken da! nydelige krokus du har! Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  3. Det var da synd med hekken din, men kanskje du kan klippe den ned og satse på at det vokser opp ny selvprodusert pil som du kan bruke til å lage en ny med. Hvis du skal på hagemessen i år, må du stikke innom boklanseringen min, jeg skal gi mer info på bloggen min så snart jeg vet mer.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvarSlett