tirsdag 27. september 2011

Terrassen i slutten av september:

Bjørkefiken, julestjerne, sibirkornell med røde blader bak.
Foran blant annet blå lilje (agapantus) og kalaen.

Mont Bresia, gullklematis, oleander, pottetomater på bordet og noen amarylisblader i forgrunnen.

Mont bresia blomstrer.
Dette er et aks av et av prydgressene mine: Setaria viridis 'Caramel'. De er seine i år.
Her er en bitte liten gulrot. Jeg sådde gulrøtter i fjor i kassa mi. De ble ikke noe av i fjor. I år oppdaget jeg dem plutselig mellom mange andre planter - og ugress...
Inne har phalaenopsisen og oncidium orkideen sluttet å blomstre.

3 kommentarer:

  1. Frodig hos deg på terassen..:)
    Mont bresia er kjempefin:))

    SvarSlett
  2. Fremdeles grønt og fint på terassen hos deg, ser at kornellen har fått flott høstfarge.
    Jeg lot orkideene få sommerferie på terassen i år. Tok de inn for 14 dager siden og nå ser jeg nye blomsteranlegg på fire av de.
    Ha en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  3. Det er grønt og frodig på terrassen din, og så mange spennende planter du dyrker.
    Kornellen har blitt helt rød siden sist ser jeg :) Flott høstfarge!
    Stilig aks på prydgresset og artig at gulrøttene dukket opp :)

    SvarSlett