mandag 5. juni 2017

Hagesko

Hva slags hagearbeidssko er bra?
Ofte bruker jeg støvler, men det blir varmt og klamt i solskinn. Gummien tåler ikke sol så godt heller, så den sprekker opp. Da er støvlene ubrukelige i regn...
Her er mitt utvalg i tillegg til barfot.

Den perfekte hagesko:
  • Rask å få på seg, må kunne tråkke rett ned i den for armene er fulle av potter og planter så knyting av lisser er uaktuelt
  • Skikkelig såle sånn at en kan spa (tråkke på spaden)
  • Tette for jord/vann
  • Tåler sol uten å smuldre
  • Varer evig :-)
  • ...
Hva slags hagesko bruker dere?

2 kommentarer:

  1. Hehe, jeg har noen utgåtte joggesko som minner om dine :)
    Jeg bruker de belt til de faller fra hverandre. Jeg har også gode lange gummistøvlet som jeg må bruke når jeg jobber nederst i hagen. Der er det så mye skogsmaur som biter, at jeg kan ikke ha på noe annet. Klamt og varmt, men sånn er det bare :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Mine beste hagesko er slitte, sitter godt og har tålt mye. Aberet er at de har lisser. Ha det godt! Anne

    SvarSlett

Hei, jeg har fått nettsøppel som kommentarer, så jeg har begynt å moderere dem. Tusen takk for kommentarer likevel :-)