fredag 20. mai 2011

Kaprifol på terrassen


Her er kaprifolen min (sammen med en avblomstra tulipan). Det er en avlegger fra en gang mora mi røska opp rundt sine kaprifoler. Den var ganske stor, og om våren skjøt den fra kvistene. Vinteren 2009-2010 frøs den, og kom med rotskudd våren 2010. Det samme har skjedd i år. Den liker ikke de harde vintrene, men den overlever og blomstret i fjor. Jeg håper den gjør det i år også. Blomstene lukter så godt og er pene, syns jeg.
Den står i en frostsikker potte på terrassen hele året. Den står under tak, så den får ikke snødekke (eller regn), og jeg pakker den ikke inn. Jeg bor i sone H4.

3 kommentarer:

  1. Blomstrende kaprifol på terrassen - mmmmm! Jeg prøvde med noen stiklinger jeg tok med fra feriehagen for noen år siden, men de rotet seg aldri skikkelig. Nå ble det villvin istedet, men kanskje burde jeg prøvd igjen. Gleder meg til å se bilde av din i blomst :-)

    SvarSlett
  2. Deilig med duften av kaprifol, det forbinder jeg med varme sommerkvelder. Vi har kaprifol på hytten. Det er den viltvoksende som vi kaller vivendel. Håper du får blomstring i år også.
    God helg!

    SvarSlett
  3. H4, och i kruka på terrassen! Vilket bra tips. Jag skulle så gärna ha något som klättrar på min terrasse, kanske en kaprifol vore tingen. Hoppas den kommer sig :)

    SvarSlett